18-jarige jongen overleden na gebruik lachgas

Een 18-jarige jongen uit Londen overleden nadat hij lachgas had gebruikt. Hij was op een feestje waar hij lachgas gebruikte en even later stortte hij in elkaar. Dit is niet de eerste keer dat iemand aan deze legale drug overlijdt. In Engeland zijn tussen 2006 en 2012 al 17 mensen aan deze partydrug overleden.

Hartstilstand
De 18-jarige werd door een ambulance opgehaald en naar het ziekenhuis gebracht, maar in de ambulance stond zijn hart al stil. Twee uur later is hij overleden in het ziekenhuis. De jongen zou lachgas hebben gebruikt in combinatie met alcohol. Er wordt nog onderzocht wat precies de oorzaak is van zijn dood. De onschuldige drug kan ervoor zorgen dat je een zuurstoftekort krijgt, je kan erdoor flauwvallen en hartproblemen krijgen.

Legaal/illegaal
In Engeland is het gebruik van lachgas illegaal voor jongeren onder de 18 jaar, al is het niet illegaal om in het bezit te zijn hiervan. En dat is eigenlijk net zo krom als in Nederland: wanneer je het gebruikt als lachgas is het illegaal, maar iedereen kan heel makkelijk aan deze slagroompatronen komen.

Onlangs hebben wij jullie mening gevraagd over het gebruik van lachgas. En het opvallendste dat hieruit kwam, is dat de meeste jongeren weten dat het schadelijk is, maar het alsnog blijven gebruiken

Het bericht 18-jarige jongen overleden na gebruik lachgas verscheen eerst op Suri.